Friday, February 17

Razowe bułeczki i makaron z brokułami

Dziś nie miałam zbyt dużej weny twórczej co do śniadania i znów było pieczywo. Ale zdrowe i smaczne :) Dziś moją propozycją na śniadanie są bułeczki razowe z pastą z awokado i warzywami.


Połówkę dojrzałego awokado rozdrabniamy widelcem na gładką pastę i skraplamy nieco sokiem z cytryny - to, żeby nam nasza pasta nie sczerniała. Dolną część bułeczki smarujemy naszą pasta, a górną masłem. Do naszej kanapki wrzucamy pokrojonego w plasterki pomidorka koktajlowego, sałatę i paprykę pokrojoną w paseczki. W tym przypadku 2 paseczki czerwonej i 1 żółtej :) Pyszna i zdrowa kanapeczka gotowa:)
Papryka ma dużo witaminy C i pomoże nam wchłaniać żelazo znajdujące się w ciemnym pieczywie.

Na drugie śniadanko marchewka z jabłkiem i banan.

Dziś na lunch makaron z brokułami w sosie śmietanowo-czosnkowym.

Przygotowanie tego dania nie powinno nam zająć więcej niż 30 min. Makaron gotujemy al dente, brokuły blanszujemy, wrzucamy na 5 min. do wrzątku. Brokuły po odcedzeniu należy szybko schłodzić, można je położyć na lód lub po prostu przelać zimną wodą. Na patelni rozgrzewamy nieco oliwy, podsmażamy rozgnieciony czosnek ( ilość według uznania, mój mąż nie lubi za dużo czosnku więc dałam tylko 1 ząbek), dorzucamy nasz ugotowany makaron i brokuły. Podsmażamy całość chwilkę. Małą śmietanę 12% lub 18% (opakowanie 200g) rozrabiamy z łyżeczką mąki i dolewamy na patelnię do naszego makaronu. Przyprawiamy pieprzem, solą i gałką muszkatołową. Mieszamy aż śmietana się zagęści. Nie gotujemy mając na względzie, że danie będzie kolejny raz podgrzewane już w pracy. Gotowe! :)
Taki makaron z brokułami można zrobić spokojnie bez sosu, tym bardziej, że ja staram się nie używać nabiału w mojej kuchni, ale mój kochany mąż nie lubi za suchych potraw więc specjalnie dla niego w przepisie pojawił się sosik śmietanowy:) Jak wymyśle jakąś alternatywę dla tego sosu to na pewno się podzielę pomysłem:)

A całość prezentuje się tak

No comments:

Post a Comment