Tuesday, February 21

Muffiny z suszonymi pomidorami i szynką oraz tortellini

Dziś na śniadanko wytrawne muffiny z suszonymi pomidorami i szynką. Na słono jeszcze nie robiłam nigdy muffinków, to mój debiut więc nadzieje, że wyszły smaczne:)

składniki, na ok.12 sztuk:

  • 1 cebula (ja ją ominęłam)
  • 6 plastrów szynki
  • 1 ząbek czosnku ( też ominełam, bo mąż nie bardzo przepada za czosnkiem)
  • 75g masła
  • 3/4 łyżeczki soli
  • pieprz
  • 2 i 1/3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • kawałków suszonych pomidorów
Cebule, szynke i czosnek rumienimy na oliwie. Dodajemy masło i tylko je roztapiamy, nie ma się ono tu smażyć. Przyprawiamy solą i pieprzem ( ja dodałam soli i pieprzu od razu do mąki).

W osobnej misce mieszamy mąke z proszkiem do pieczenia. Do drugiego naszynia wlewamy mleko i jaja i mieszamy razem. Do mąki dodajemy nasze rozmemłane jajka z mlekiem i mieszamy całość. Dodajemy pokrojone pomidory , szynke z cebulą i masłem.

Ciasto nakładamy do papilotek, nie rośnie bardzo duże więc możemy spokojnie wypełnić cała papilotkę. Piec w piekarniku nagrzanym do 210ºC okolo 20-25 min. Czas pieczenia zależy od piekarnika.

Smacznego!

Na lunch za to dzisiaj tortellini z cebulką, marchewką i ugotowanym jajkiem w sosie śmietanowo musztardowym.
Cebulke kroimy drobno i podsmażamy na oliwie, dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę i smażymy chwile razem. Podlewamy wodą i dusimy aż wszystko zmięknie. Mała śmietane rozrabiamy z łyżeczką mąki, dodajemy trochę musztardy, przyprawaimy sola, pieprzem i suszoną pietruszką. Dodajemy do naszej cebulki i marchewki. Sos należy zagrzać nie zagotować.
W tym samym czasie gotujemy tortellini w osobnym naczyniu i jajo na twardo. Gotowe tortellini polewamy sosem i dekorujemy pokrojonym w ćwiartki jajkiem.

Smacznego!:)

Do podgryzania są suszone morele, bananek i pomorańczka:)

A tak się prezentuje śniadanko i lunch:)

1 comment:

  1. Na słono też są pyszne! Doskonałe na śniadanie:)

    ReplyDelete