Thursday, February 16

Muffinki razowe i makaron ryżowy z warzywami

Pierwszą propozycja śniadaniową są muffinki razowe z mąki orkiszowej :) Pysze i zdrowe. Oto przepis:


Składniki na 12 sztuk:
  • 275 g mąki orkiszowej razowej 
  • 50 g płatków owsianych
  • 120 g jasnego brązowego cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
  • 175 g odpestkowanych śliwek kalifornijskich, posiekanych
  • 1 jabłko, obrane i starte na tarce z dużymi oczkami
  • 250 ml maślanki lub zsiadłego mleka
  • 50 g masła, roztopionego
  • 2 duże jajka
Przepis znalazłam na jednym z blogów ale nieco go zmodyfikowałam. Nie dałam w ogóle proszku do pieczenia, tylko 1 łyżeczkę sody (dużo zdrowsza niż proszek do pieczenia). Jabłka dałam 2 i pokroiłam w kosteczkę - był to rewelacyjny pomysł:D Śliwek dałam tylko garść bo akurat tylko tyle mi zostało w paczuszce, za to dodałam jeszcze 2 garście rodzynek. Przyprawy korzennej (domowej roboty) dałam tylko 1 łyżeczkę a i tak była bardzo mocno wyczuwalna, mój mąż akurat nie przepada za tym smakiem aż tak bardzo. Nie miałam też maślanki ani zsiadłego mleka, dodałam kefiru i śmietany 18%

Wykonanie:
w jednej miseczce mieszamy wszystkie suche składniki, w drugiej - mokre. Następnie mieszamy je ze sobą i dodajemy owoce. Foremkę do muffinek wypełniamy papilotkami i nakładamy do nich ciasto na całą wysokość papilotek. Muffinki nie urosną bardzo wysokie. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200ºC przez około 20-25min, do tzw. suchego patyczka.

Muffinki wyszły pycha:D Pozwoliłam nawet mojej 19 miesięcznej córce na ich skosztowanie i zajadała się że aż jej się uszy trzęsły;)

Propozycja na lunch, makaron ryżowy z warzywami.

Przy lunchu poszłam na łatwiznę bo nie miałam zbyt dużo czasu i użyłam gotowej mrożonej mieszanki orientalnej warzyw na patelnię. Makaron ryżowy gotuje się bardzo szybko więc lunch był gotowy w 10 minut :)
Niestety nie mam w tej chwili zdjęcia ale przy następnej okazji cyknę foto i dorzucę do przepisów:)

No comments:

Post a Comment